Analistler, beklentilerin üzerinde kar açıklayan İş Bankası ile ilgili şu yorumu yaptı
• İşbankası, 2010’da karlılığını bir önceki yılın aynı dönemine göre %31,5 oranında artırarak 1.802 milyon TL seviyesine yükseltti. Söz konusu dönem için Şeker Yatırım olarak kar beklentimiz 1.702 milyon TL (Piyasa: 1.795 milyon TL) olması yönündeydi. Bu bağlamda, banka, tahminimizin üzerinde bir kar rakamı açıklamış bulunmaktadır (yaklaşık olarak 6%).
• Gelir tablosunu çeyreklik bazda incelediğimizde, 887 milyon TL olarak açıklanan banka çeyrek net karı bir önceki çeyreğe göre %2,5 oranında daralmış olsa da geçen yılın aynı dönemi baz alındığında karlılıkta büyüme %16 seviyesindedir.
• 2010’da diğer özel bankalarda olduğu gibi İş Bankası’nda da, marjlarda yaşanan daralmaların etkisi hissedilmeye başlanmıştır.
ŞEKER YATIRIM
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder